Nieuws

      Thema's


    Bestuur

    Het dagelijks bestuur (DB):
    •    is gekozen door het algemeen bestuur;
    •    neemt beslissingen die geen uitstel vragen,
    •    is verantwoording verschuldigd aan het algemeen bestuur;
    •    bereidt de vergaderingen van het algemeen bestuur voor.  

    Het algemeen bestuur (AB) behandelt over het algemeen de meer algemene zaken, zoals beleidzaken. Bij de omgevingsdienst is het dagelijks bestuur geselecteerd uit leden van het algemeen bestuur. Voor de vergaderingen van het dagelijks bestuur zijn in 2017 de volgende datums gereserveerd: 01-02-2017 / 22-03-2017 / 12-04-2017 / 10-05-2017 / 21-06-2017 / 13-09-2017 / 04-10-2017 / 22-11-2017. Deze vergaderingen zijn niet openbaar.

    Samenstelling dagelijks bestuur en portefeuilleverdeling 

    De heer P.F.G. (Paul) Depla

    Burgemeester gemeente Breda

    • Voorzitter dagelijks en algemeen bestuur
    • Bestuurlijke vertegenwoordiging OMWB
    • Onderhouden bestuurlijke relaties met collega-diensten en andere partners
    • 3-Voorzittersoverleg

    burgemeester P. Depla

    De heer R.F.I. (Ryan) Palmen

    Burgemeester Hilvarenbeek

    • Vice-voorzitter dagelijks en algemeen bestuur
    • Portefeuille: Dienstverlening
    • Coördinatie Besturlijk contact met deelnemers
    • Bestuurlijke invulling relatie opdrachtgever-opdrachtnemer
    • Invulling collectief takenpakket
    • Takenpakket OMWB
    • ICT

    burgemeester R. Palmen

    De heer J.P.M. (Jac) Klijs

    Burgemeester gemeente Moerdijk

    • Portefeuille: Externe veiligheid
    • Bestuurlijke coördinatie uitvoering VTH-taken BRZO+-inrichtingen
    • Bewaken level playing field uitvoering BRZO+-taken 
    • Bestuurllijke vereenwoordining bij overleggen BRZO+-RUD's
    • Bestuulijk anspreekpunt m.b.t. andere aspecten externe veiligheid

    burgemeester J. Klijs 

    De heer M. (Mario) Jacobs

    Wethouder gemeente Tilburg

    • Portefeuille: Personeelszaken en implementatie Omgevingswet
    • Arbeidsvoorwaarden en rechtspositie
    • Vraagstukken omtrent formatie
    • Vraagstukken omtrent inhuur
    • Bestuurlijke contacten OR en GO
    • Uitvoering sociaal plan en personele vraagstukken reorganisatie
    • Rol OMWB bij implementatie Omgevingswet

    wethouder M. Jacobs

    De heer J. (Johan) van den Hout

    Gedeputeerde Provincie Noord-Brabant 

    • Portefeuille: Samenwerking Brabantse Omgevingsdiensten
    • Bestuurlijke coördinatie samenwerking OMWB-ODBN-ODZOB
    • Bestuurlijke afstemming taakafbakening expertises tussen de drie Omgevingsdiensten 

    gedeputeerde J. van den Hout

    De heer R. (Ruud) van den Belt

    Burgemeester gemeente Steenbergen

    • Portefeuille: Huis op Orde
    • Bestuurlijke coördinatie uitvoering actieplan Huis op Orde
    • Bestuurlijke afstemming uitvoering actieplan met andere portefeuillehouders
    • Bestuurlijk aanspreekpunt reorganisatieproces
    burgemeester R. van den Belt

    De heer G. (Guus) van der Put

    Wethouder gemeente Goirle

    • Portefeuille: Financiën
    • Begroting en begrotingswijzigingen
    • Buraps
    • Jaarrekeningen
    • Finaciële beleidsvraagstukken

    wethouder G. van der Put